Sidor

söndag 23 februari 2014

hoppning för hela slanten

Nej vet ni hoho vilken ridtur det blev med Pampas och Nova. Jag satt fram 2 st låga hinder, en cavalett och 2 bommar och det tände eld i pojkarna! orda- grant!!!
Linda red Pampas, jag Nova. Pampas blev helt galen redan efter att Linda började galoppera över bommarna, han flög rakt upp i luften med alla fyra, bocka och busa på! Sen då vi hoppade cavaletten hakade Nova på, efter hindret blev han och pompa på stället och vifta i tur å ordning med fram benen. Vi hoppade säkert cavaletten 20 gånger förrän dom lugna ner sig och hoppade normalt, det var inte något små hopp heller dom tog utan säkert en meter över :)

Jag förlåter dom, det är ju faktist 2 månader sedan dom hoppa sist, lite roligt måst dom ju få ha!

Sen när vi hoppade dom 2 hindrena började det likna till något, båda lugnade ner sig och det gick att rida normalt :) Men kommer nog måsta hoppa en gång till förrän nästa helg, annars blir det nog inget med våra träningar, Nova kommer bara fjanta och jag får inget ut av det. Tur är det lovat plus nu en hel vecka frammåt så plan hålls i bra skick!





(Ursäkta bild kvaliteten)

Efter att vi ridit tog vi upp Stella och Elli för att tvätta benen och borsta av dom..Dom njuter så när man pysslar med dom, dom stor prick stilla och nästan sover! så söta!



Å så skall vi inte glömma bort Lalle, hur det gick med debuten med bommar? 

Jag är nöjd med honom. Han överraskade med att inte vara så rädd som han varit tidigare. Jojo gick först och vi efter. På första bommen stannande han till och ville gå på sidan om den. Jag stannade honom och vände om och provade på nytt och han gick utan problem över. Efter det här gick han gärna över bommarna och han behövde inte Jojo som stöd. I traven gick det lika bra som i skritt! han blev t.o.m så ivrig att han hoppa över ena bommen. Han fattade snabbt poängen med det hela och jag tror han t.o.m tyckte det var roligt!

Jag har bara den här ena filmen när vi går över bommen första gången, sen dog telefonen :( Men en par snuttar när jag travar fram honom har jag..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar