Sidor

onsdag 19 februari 2014

hinner inte idag

OBS! det här inlägget skrevs Tisdag kväll, vet inte varför det inte kommit upp förrän nu, Onsdag?!

Min resa får jag skriva om imorgon, jag har haft fullt program hela dagen och är inte egentligen klar med allt ännu heller så det måst vänta lite.
Hade födelse dag under resan vår och ikväll  bjöd jag några stycken på kaka, det blev såklart att kolla på filmer och bilder från resan och det var trevligt att se dom igen.
Mina present pengar har jag redan hunnit köpa upp, gjorde 2 st mega beställningar på häst kläder/prylar :)
Ena paketet kommer redan imorgon el på torsdagen :) YEI!

Vad har hänt här hemma då medan jag varit borta? Förrutom det tråkiga jag redan berättade om..
Herkules blev begravd som jag sa och när jag tog farväl blev jag lite fundersam över hur han låg. Han låg så som en kanin ligger när dom njuter, alltså med benen baksträkta och med huvudet ner mellan fram benen. Tänk att han dött så! Han måst ju ha somna in mycket fridfullt!? Nån som är kanin expert här som vet?

så här låg han bara att med huvudet ner!
Lalle har varit rätt så vild och retat Ellu och små flickorna,(så nu har jag en till häst då som inte klarar av att vila! ) Ellu har stött sitt sjuka ben ytterligare så hon har vilat en vecka nu, vi misstänker att Lalle har nåt me det att göra. Så Ellu står nu skillt i egen hage tills hon frisknat till.
Monica har motionerat Lalle lite grann bara för att han skall lämna Elli och Stella i fred.Hon har varit ut och gå med honom och haft han i lina en par gånger. Första veckan när Ellu var frisk var han med ut på terräng turer.

Idag var han mycket glad och vild när jag tog ut honom. Provade nya sadeln såklart och longerade honom med den på. Den sitter bra sett från marken. Återstår att se från ryggen. Han var iallafall helt galen och bara sprang och sprang och ville aldrig stanna. Bockar kom det så många att jag tappade räkningen :) roligt roligt, har en del jobb fram för igen före jag kan börja rida. Tanken var ju nog att låta honom vila hela Februari men när han så tydligt visar att han inte vill stå i hagen så tror jag att jag sakta sakta börjar rida honom igen.


Stella har vuxit! När det började regna snöslask på dagen gickjag å söka täcken åt Elli och Stella. Elli kan ännu ha sitt regn täcke medan Stella har vuxit ur sitt! Hon har nu 115 cm täcke på sig!!! Det andra täcket är 105cm. Fattar ni vilken skillnad!?
stella

Stella och Elli
Och vilka kelgrisar, dom kommer nästan på en när du går in i hagen :) dom älskar att få uppmärksamhet! Dom alla 3, Lalle,Stella och Elli  tromar huvudena i ansikte på mig. klappa mig,klappa mig :)

Imorgon skall Novas hals klippas så att han är helt rakad! Lalle har jag bestämt mig för att klippa genast när han börjar fälla vinterpälsen, dels för att jag hatar hår och är lat, vill inte borsta bort allt hår och dels som övning.Något jag kom fram till när jag låg under palmen och slappade???? Man hinner fundera på mycket när man bara ligger i solen och latar sig!

Så skall jag sälja lite saker igen. jag har så mycket skydd som jag aldrig använder som bara tar plats i lådorna. Här kommer bilder på det jag vill bli av med. Bakskydden kostar 5 euro paret och framskydden 10 euro paret. +frakt om jag skall skicka dom

läderskydd med ull på insidan, storelk full

storelk full och inte många gånger använda. smutsiga men helt hela

märkeslösa och inte mycket använda

mest använda, slitmärken men hela

även dom här knappt använda! men smutsiga!



2 kommentarer:

  1. Åhå,min inbjudan måste har kommit bort på vägen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är alltid välkommen, inte behöver du väl nån inbjudan :)

      Radera