Sidor

söndag 2 februari 2014

sånt gillas ej

Vår ursprungliga avgångstid har blivit utdröjd med 2 timmar, vi kommer åka sent inatt så med andra ord blir hela natten förstörd och det är lika med huvudvärk åt mig. Hatar när planen inte håller tiden, ett år som vi skulle till thailand blev hela resan flyttad ett halvt dygn frammåt. Jätte nice när man inställt sig på att fara en viss tid.

Till på köpet så började det snöa på eftermiddagen, tur var det bara en skur men endå störande. Man vill ju lämna stallet och gården så att allt är tipp topp!

Nu håller vi på att städa huset så att Monica skall ha ett rent hem när hon kommer. Stålle börjar bli orolig, han vet att nåt e på gång och jag saknar honom redan! :(
Jag har så jätte svårt att åka iväg och lämna han hemma, det blir bara värre för varje år..Snart får vi sluta resa tror jag..

Hästarna tar jag ingen stress över, det e bara skönt att komma bort från stallet en tid och dessutom är det roligare att fortsätta sen när man kommer hem. Man har ny energi för dom igen. Monica och Maria har lovat motionera alla mina pojkar så mycket dom nu hinner, eller Lalle får bara följa med i terrängen med Ellu så han lite rör sig, han blir inte jobbad på det viset. Han skall ha semester nu! Han var jätte fin igår på åkern så har inte ridit honom idag, ville lämna det med en bra feelis.
Elli och Stella kanske Monica tar upp och borstar nån dag om hon har tid, annors får dom bara vara!

Nu blir det tyst här en lång tid, eftersom Linda åxå är på resa så kommer inte hon heller kunna gästblogga.
När jag kommer hem tillbaka har jag en del saker att se fram emot som jag inte nu går in på. Vi tar det sen när jag är tillbaka. Hoppas ni hittar tillbaka hit igen efter pausen :)

Hej hej.

3 kommentarer:

  1. Ha en trevlig resa, njut! / Jessi

    SvaraRadera
  2. ha en skön resa! de känns säkert lättare att åka iväg nånstans när man vet att allt sköts om av folk man litar på! :) //I.S

    SvaraRadera
  3. tack skall ni! jag skall göra det bästa av ledigheten! och just exakt så är det, man kan bra åka bort när man har duktiga som sköter här hemma! / Heidi

    SvaraRadera