Sidor

lördag 1 februari 2014

mina drömmar

Igår kväll när vi skulle sova fråga Petri av mig om jag drömt något konstit sista tiden! Första svara jag näää, huså? men ändra mig snabbt å sa el jo det ha jag nog.!! Vi äter malaria tabletter inför resan och läkaren sa att man skall inte ta dom om man har psyk problem :)
Man kan nämligen få konstiga drömmar och är man känslig så kan det bli illa..
Vi har båda drömt mera än vanligt och jag har vaknat av konstiga drömmar, som jag ALDRIG annors skulle göra. Jag sover som en björn i ide vanligtvis!

Här om dagen drömde jag faktist att Jojo fölade för tidigt och i fel box. Dessutom hade hon komplikationer före födseln, bland annat kom en hov ut ur magen. Men det stressa vi inget över.
En morgon när jag kom till stallet hade hon fölat en häst/människa, från ryggen baktill var det en människa och framtill en häst. Jag ringde Maria och sa att hon skall inte få panik nu men att Jojo fölat en konstig häst.
När Maria kom till stallet blev hon helt såld och tyckte det var värdens vackraste föl !
Hon sa att kolla nu så fin bakdel den har, den här kommer bli en hopphäst... Fölet kunde resa sig och stå som en mänska och åxå gå på alla 4.
Den ville inte dricka av Jojo utan bara av mänskor...o.s.v...
Nu berättar jag inte mera för då tror ni säkert det flippat åt mig, om ni inte ren tror det?

Men DET ÄR tabletterna! Jag är helt säker på det. Det här är inte den enda konstiga drömmen!

Till verkligheten..

Jag provade nya tränset att ha det som det skall vara, men det var inte alls bra! Så det får bli som en vanlig nosrem. Eftersom araber är smalare över näsan än andra hästar så funkar nosremmen bra så.
Har inte bestämt mig ännu vem som får tränset, men Pampas el Nova blir det nog.

Nu har iallafall alla snabb- spännen på tyglarna så det är bra, Lalle byter jag inte något bett på nu så länge han är i inridnings skede så han kan ha vanliga fast sättningar på tränset. Han får hålla sitt träns.

Nu har Elli fattat att snön är jätte rolig, hon och Stella är helt galna! Å Lalle är med på ett hörn åxå. Dom far omkring i full fart i hagen och stegrar och bockar! :) härliga att se på..
Sen är gamla Nova tillbaka igen, el åtminstone igår och idag, jag testade lite, på plan och på åkern (som är nyplogad ) är han sig själv men när jag styrde bortåt längs med vägen, då kom osäkra Nova fram!

Bra på ett vis om han skulle hållas lugn i terrängen men vara frammåt hemma på plan! Idag var han så glad att få galopper på åkern att han gjorde lite rodeo trick. Som tur är hans rodeo mycket snäll, så man kan låta honom hålla på.

Nu skall vi iväg och söka HÖ i mängder! Sen kommer Monica och jag tänkte passa på att rida Lalle samtidigt. Sen skall vi gå igenom allt med stallet, huset, katterna o.s.v som behövs före vi åker.



5 kommentarer:

  1. ja tror någon ha lyckas ge liknande tabletter i smyg åt mej, för ja har allti konstiga drömmar.. ;) //I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du? jag tycker det är besvärligt att sova oroligt och drömma. Stör det inte dig? Sover hellre tungt och drömfritt! eller fast alla drömmer så kommer jag vanligtvis inte ihåg mina. Har det hellre så :) / Heidi

      Radera
    2. jaa nå man blir ju van, ;) lite jobbigt e de nog i mellan om de rikit hemska drömmar :/ tur e de int så ofta :) //I.S

      Radera
  2. Jag har ofta också konstiga drömmar. Drömmer något varje natt, ofta fler drömmar per natt. Kommer dessutom ihåg dom jätte bra och dom är sjukt verkliga. Men, skulle inte kunna tänka mig en natt utan att drömma. 99/100 drömmer jag något positivt, och drömmarna är ofta väldigt roliga och iom att dom är så verklighetstrogna så känns det som om jag är vaken, och alla beslut jag gör i drömmen är sådana som överrenstämmer med hur jag skulle bete mig i verkligheten :) / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag skulle gärna drömma om det var trevliga drömmar! Har ju såklart nångång nog drömt trevliga drömmar som jag kommer ihåg och då vill man ju inte vakna utan bara drömma vidare :)

      Radera