Sidor

fredag 21 februari 2014

Pryl 2 &3

denna härliga vojlock, blev kär genast när jag såg den, även om jag annars inte gillar sånt här glans material. Som alla nya eskadron vojlockar...HUJ. Men den här silver grå var precis rätt åt Pampas! Tog en i ponni storlek åt Lalle åxå så han har lika dann! Lalle har så kort rygg så han kan inte ha vanliga full vojlockar, dom kommer för långt bak så det ser inte bra ut!


Det andra som är nytt är dessa stigläder till Lalles sadel. Ville prova på den här nya modellen av stigläder och passade på nu då jag endå behövde skaffa ett par till stigläder.



Jag red Lalle idag! Fast jag sagt åt mig själv att jag sätter mig inte upp förrän han är lugnare och jag hunnit longera honom lite mera. Men som planen är nu så kan jag inte låta han springa hur han vill, han går omkull då så jag hoppade upp och red ut med Maria och Jojo runt alla åkrar.
Jag har lånat av Ida en pad som skall visa hur sadeln ligger på hästen och hade den under idag när jag red. Om jag nu förstår mig rätt på padden så satt den bra! :) så antar att jag håller sadeln!
Lalle var nog lite över ivrig och det kom lite rodeo tempor och bockningar, men bara av glädje, inga protester el så. Vi travade och skrittade bara, då jag inte kände att jag hade full koll på honom :) Dessutom har Jojo blivit så stor att hon vill inte galoppera mera, hon travar hellre. Som vanligt tog det inte länge så var han trött och han slappnade av så jag kunde gå med lösa tyglar. Vi red nog en redig halv timme skulle jag tippa endå.

Sen provade jag även padden på Nova, eftersom han har relativt ny sadel han åxå så tänkte jag passa på nu då jag har den hemma. Den satt perfekt! Eftersom jag red bara för att prova hur sadeln sitter så planerade jag bara en kort ridtur på plan. Satte kandaret i mun på Nova för att kolla om jag kan rida med det ännu! Å jo det kan jag :) Det kändes helt hemma med det i händerna! Tack Ida för lånet, är det ok om jag har padden över helgen ännu? så hinner jag rida Lalle en gång till med den.?! Skulle villa prova med galopp åxå !


2 kommentarer:

  1. det är helt okej! :) jag åker till sverige på söndag, kommer he på tisdag morgon så du kan hlla den så länge :) -Ida

    SvaraRadera