Sidor

tisdag 18 februari 2014

Jambo!!

Borta bra men hemma bäst. Vi kom hem på natten till idag och Monica gör morgon stallet ännu idag så jag inte behövde stiga trött upp. Ida skall vi börja med att åka och handla och jag skall ringa en massa samtal, sen skall jag gå och sköta om alla mina hästar en efter en! Ska berätta lite om vår resa till Kenya och djuren där senare idag. Det har varit en minst sagt lärorik resa. Med tyvärr lite dåliga saker med blandat. Jag har fått uppleva det jag länge velat göra nere i Kenya och så har vi flygit med splitternya flygplan!

Tyvärr fick jag tråkiga nyheter på Lördagen av Monica. Hon hade hittat Herkules död på morgonen.
Han hade somnat in under natten, kvällen innan hade han ännu varit pigg och kommit och äta med dom andra. Monica sa att han såg rofull ut, som om han sov! Han var gammal så det är inte någon konstighet men lika lessamt förde :(
Jag hade inte Herkules från liten, han var mellan 1-2 år när jag tog honom men jag vet att han före min tid hann bli pappa. Efter det kastrerades han och har fått ha ett riktit kanin liv med kompisarna här hos mig i en STOOR bur! Så han har haft det bra enda in till det sista, tröstar mig själv alltid med det när djuren dör.

Idag skall han begravas bredvid alla andra mina kaniner och några av hans tidigare vänner.
Vila i frid Herkules




3 kommentarer:

  1. välkommen hem, även om det kom sorgsna besked.. :( men han levde iaf ett lyckligt liv till slut :)

    SvaraRadera
  2. tack roligt med välkomst hälsningar! jo inte det roligaste att komma hem och genast begrava honom men naturen har inga regler..

    SvaraRadera