Sidor

onsdag 4 december 2013

Nova is back

Japp nu är energi knippen tillbaka. På både gott och ont, skönt att han börjar bli frisk men nu är det nog slut ridit med dressyr sadeln i terrängen och utan martingal och med gummibettet. Idag försökte han sticka iväg med mig när vi travade, han satt upp huvudet tog bettet och så for vi.. Tur kan jag hans knep så jag fick koll på honom. Men det var hopp hit och hopp dit och allt var farligt. Han slängde på huvudet så att tyglarna for över till en och samma sida och tillika hoppar han upp i luften! Jag har inte saknat att kunna skritta ut med långa tyglar och till och med ridit barbacka! Nu får jag nog bara sakta börja jobba honom lite mer för var dag. Han är inte svullen på benen mera så antagligen har sulffan gjort sitt nu. Han har nog många dagar kvar att äta av den men hoppas svullnaderna hålls borta sen när kuren tar slut!


fin utsikt

Ridplanen var inte alls så bra idag som den var igår så fick skippa bomm dressyren, red vanligt bara, det gick bra att trava och galoppera sakta men skulle inte ha gått att små hoppa. Det blir väl nog timme imorgon endå, Jepa sa att hårt underlag är inte så farligt bara det är jämnt. 
Pippi och Cassu var på planen tillika med mig och Pampas och jag kunde inte annat än skratta när jag såg det här...


Cassu städar upp efter att Pippi släppt ett lass med liten egen stil. Hon plockar med händerna :) Grepen lyckades tydligen inte få upp all skit eftersom det var utspritt och hårt underlag.. Tror jag måst skaffa en sopborste till ridplan så Cassu slipper krypa omkring där :)


1 kommentar:

  1. Hahahahah, läcker bild må jag säga :D / Cassu

    SvaraRadera