Sidor

måndag 30 december 2013

Sista Måndagen..

det här året, som dom sa på radion. Hoppas ni gillar min tillbaka blick som jag publicerade tidigare idag. Maria gillade iallafall ser jag :) Jag tycker det är roligt att slå ihop det viktigaste händelserna varje månad och tänka tillbaka vad som hänt, på det här viset kommer jag iallafall mycket bättre ihåg mitt liv.! Den här sommaren var en helt perfekt sommar, bra väder, varmt och mycket roliga evenemang! Man lever långt på en sån sommar. Hoppas det blir flera sådana.

Idag har jag varit mycket trött men klarat dagen helt ok tack vare solen! Jag red Pampas på plan till musik, och bra musik.!! Riktig fest musik :) jag blev t.o.m lite fest ivrig :)))) Tyvärr började Pampas bråka genast när jag bad trav. På samma ställe som tidigare gånger. Den här gången hade jag inte tid, el lust att rida länge så jag red upp till stallet och sökte grammanerna. Å det funkade! Då var inget farligt plötsligt mera och Pampas kunde allt!! Jag undrar om han jävlas med mig? om han e trött på att ridas på plan och hittar på sånt här för att slippa jobba!? vet inte, måst följa med lite..

Sen blev det att longera Nova eftersom tiden höll på att ta slut, vi måste iväg och handla inför nyåret och kolla upp vad frakten blir att posta iväg sadeln och tränset jag sålt.
Nova gick som en dans! I takt till musiken kändes det som. Han var sååå fin, jag skulle ha kunnat longerat hur länge som helst bara för att se på honom när han rör sig och få feelis av musiken. Typiskt att jag inte red idag då han värka vara mycket avslappnad.
NU tror jag det har börjat hända nåt med honom, jag tror han lugnat sig, han stod näsa mot näsa med Jojo i stallet och sa inte ett pip, han vifta inte med benen och spände inte till sig! Jojo är den han mest av allt fjantat sig för tidigare och nu INGET!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar