Sidor

fredag 27 december 2013

nämen regnar det?

allvarligt hej, det regnar igen, igår höll det upp en eftermiddag men annors har det regnat snart en vecka i sträck. Och vad väderleks rapporten visar så skall det sluta regna först på Måndagen.
Jag har varit till Ekenäs idag på dagen och uträttat en del saker, bla. var jag till polisen och tipsade dom om några saker och sökte om nytt pass. Behöver ett nyare pass inför vår resa om en 1,5 månad. Så var jag in till Lidl för att köpa mjölk och där hittade jag ett par stallskor åt mig för 15 €. När det regnar vill man ju gå med gummistövlar men eftersom det är så kallt så klarar mina fötter inte av det. Då är såna här jag nu köpte ett super alternativ.



gummi ner till men fodrade vinterstövlar i övrigt!. Jag har haft ett par exakt lika dana från Lidl som nu börjar gå sönder. Dom har hållit 2 vintrar så absolut värda pengarna! Å minns jag rätt kostade dom inte mycket dom heller. När man sliter skor som jag gör så kan man inte köpa 100€ skor hela tiden, utan det är att passa på då man hittar på rea. Jag kan ha 3-4 par hemma i garderoben som jag köpt billigt i väntan på att dom behövs. Jag slänger åtminstone 2 par vinter skor och 2 par sommar skor per år.

Sen var vi ju in och hälsade på Linda i DinoDina såklart. Hittade ett bling bling fodral till telefonen för 9.90€ som jag måste få!. Jag tappar mitt nuvarande fodral ungefär varann dag, hittills har jag hittat det varje gång men nån dag kommer det då jag inte hittar det mera och då har jag färdigt ett nytt :) Man måste tänka frammåt ser ni! Bilden är inga bra, det blingar mycket mera i verkligheten än här på bilden..Det finns att beställa här



Nu avnjuter jag min energi dricka och surfar runt lite tills hästarna har ätit och jag kan gå ut och rida. Ser inte alls fram emot det, men här inne ork jag inte sitta heller så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar