Sidor

torsdag 12 december 2013

stor skillnad

Nu har jag skaffat ett eget kandar träns åt mig! och det är så frustrerande för Pampas och Nova har så olika stora huvuden att dom inte kan ha samma träns. El jo dom kan men man måste ändra spändare och lösare på spännen. Och vem ork nu hålla på med sånt ?

Idag testade jag det på Nova och nu får det bli i hans storlek, Pampas rider jag med vanligt bett nu en tid frammåt.
Nova funka jätte bra i skritt och trav men när jag tog med galoppen var det kört. Samma fel som alltid, kandaret hjälper inget. Bara han nu får upp kondisen lite skall jag ha han på Jepas timme och få lite hjälp med honom!!

Grejen är att när jag rider på mitt sätt så funkar han helt ok men när jag provade öva på Jepas sätt så blev han bara arg. Så måst höra med henne hur man får bort hans trots och envishet! Jag kan förstå han på ett vis för Jepas stil är jätte sträng, noggrann och ganska hård gemförelse mot vad jag rider. Men om Pampas har börjat funka så skall väl Nova åxå kunna!??


Planen var helt super idag igen, om den är lika bra imorgon så skall jag nog ta och rida lite gymnastik hoppning! Med Nova vågar jag nog inte hoppa men lite bommar kan jag nog gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar