Sidor

söndag 15 december 2013

slutet på en hemsk helg

Ja annat kan jag inte säga än att det har varit en horror helg. Imorse vaknar jag till ett jävla snöväder och dagen är igen förstörd. Taket på ute stallet måste lagas trots snön, pappa, Hanski och Petri gör det på bara några timmar så är det klart! fint blev det med :)

Halv 3 hade vi timme med Jepa, Maria måste backa ut i sista stund då det hade kommit snö. Jojo har inga tilsagummin under sig så det fasnar snö så hon har svårt att gå. Jag fick en privat lektion istället :)
Idag visade hon åt mig en helt annan ridstil! och guuud va fint Pampas gick! det passade honom som handen i hansken! Jepa sa åxå att så här fint har han ännu aldrig gått!

Han bjöd frammåt och neråt och han var glad! Helt klart hitta vi rätta knappar! Jepa sa att så här rider nån ryttare i holland/ tyskland och det funkar på alla hästar. Hon sa att hon har börjat förstå stilen mer och mer!

Jag testade såklart det här på Nova genast efter timmen min, och det gick helt ok, inte bra men ok...
Det är inga problem med Nova så länge du inte galopperar men efter galoppen så skiter sig allt. Bara han har lite mera kondis så skall Jepa få sätta tänderna i honom!

Så glad att jag hade timme med Jepa, det fick mig att må lite bättre efter allt skit.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med storm elavbrott och hela köret.. hemma hos oss har en massa träd blåst omkull i lösdriften samt att viden tog hela lösdriftstaket med sig. tur att inga hästar blev skadade i alla fall..
    Roligt med ny ridstil, blir riktigt sugen att börja rida för tränare igen för att få lite inspiration :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. vilken tur jo att hästarna klarade sig oskadda.! Det är nog jätte hälsosamt med lite träning! man slarvar så lätt när man bara rider själv!

      Radera