Sidor

måndag 16 december 2013

mera regn och rusk bara

Fattar mig kort eftersom vi har en gäst i huset idag! Dom är i bastun nu så passar på att smita hit :)

I regn och blåst har jag krattat kanterna och lanat ridplanen. Inte för att jag tycker om att vara ute i oväder om nån tror jag är tokig. Nej för att jag longerade Lalle tidigare idag och han var totalt KNÄPP!!
Han for omkring som ett yrväder och bara bocka bocka sparka och gjorde lite rodeo. Jag lät han springa och härja av sig och sen bad jag hann jobba lite efter det. Han var svettig och våt blandat och helt slut. Hade han nu en sån här energi av några dagars paus el gillar han inte att bli longerad? Det är länge sen han är longerad nu, jag har ridit el så har han varit med Monica och Ellu i terrängen.
Kan va han behövde härja av sig ? hoppas bara han inte gör så där när jag skall rida nästa gång. För då sitter jag inte där kan jag lova!

Imorgon är jag ledig och då skall jag få massor gjort har jag bestämt mig! mera imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar