Sidor

torsdag 5 december 2013

Läs västis!

På första sidan i Västra Nyland ser det ut så här idag


Inne i Västis på 4 de sidan ser det ut såhär


Jag hoppas det här skulle hjälpa oss ryttare lite grann iallafall. Även om det borde komma ut i en finsk tidning åxå! Någon som är ivrig att kontakta EU Etelä?
För er som inte bor här i trakterna kan jag berätta att folk i det här landet inte vet hur man möter ett häst ekipage i trafiken och vi här i stallet tycker det börjar bli farligt när folk kommer mötandes i 80 km i timmen utan att väja något. Även om hastigheten är nuförtiden endast 60 km i timmen så kör folk inte det. Det finns ingen respekt i det här alls och folk vet nog inte om hur det kan gå om hästen blir rädd! Så nu står det allt om det i vår lokala tidning!



5 kommentarer:

  1. Altså dehä e bäst! :) sku man int kuna översätta sama text till finska å få de publiserat i EU Etelä?

    SvaraRadera
    Svar
    1. får man göra så? då skulle det ju vara det bästa! nån som vet hur sånt funkar ?

      Radera
  2. Heidi jag kontaktar EU på måndagen. Gör samma som då jag ringde Västis!
    Nog skall vi få det på finska åxå. Vi får nog inte använda Västis inlägg utan ber om komma till stallet igen :)

    /Maria L-A

    SvaraRadera
  3. Jag läste tidningen hos mamma&pappa, så du behöver inte spara för min skull! :)

    SvaraRadera