Sidor

onsdag 25 december 2013

Special tid

Monica skötte om Lalles motionerande idag och skötte om honom, men alla andra mina hästar har jag haft in i tur och ordning och myst lite med! Vet inte när jag skulle ha gjort så här senast, att bara tagit dom in för att borsta och pyssla om dom utan att rida.
Idag har jag varit mycket trött och på halvt dåligt humör. Nu börjar detta regnande ta på mina nerver åxå. Tummen upp till plus grader men när det regnar och blåser varje dag så klarar jag inte av det mer.. Sen är jag ju ingen jul fantast heller så det var riktit skönt att gå ut till ett tomt stall och bara vara för sig själv!

Elli tog jag till vatten boxen för första gången och tvättade både svansen och benen. Hon stod som ett ljus. Samma Stella, hon kan det här med vatten boxen redan men spolade av hennes ben endå och tvättade svansen. Hon kommer få en jätte tjock svans! Dessutom är den självlockig så den trasslar lätt. Det tog säkert 15 min att få den utborstad!
Båda flickorna tycker det är jätte skönt att bli borstade, t.o.m. så att dom nästan somnar. Kanske det idag var speciellt skönt när dom haft regntäcken på 3 dagar i sträck.
Jag tycker dom är jätte duktiga för att vara halvt år gamla och kan stå fast bundna, bli spolade med vatten, få glansspray i svansen o.s.v..

Nu avslutar jag här och skall skriva lite på min tillbaka blick på 2013 istället, annors blir det aldrig färdig.




2 kommentarer: