Sidor

lördag 28 december 2013

jag har hoppat!!

Jag fick hjälp av Petri med hindrena, han bar fram dem åt mig så det skulle gå snabbare. Det regnade såklart hela tiden jag red men vinden hade avtagit lite som tur. Före jag hoppade longerade jag Lalle, övade på galopp kommandot. Skritt trav och halt lyder han jätte bra på så tänkte lära honom ordet galopp nu så det blir lättare när man skall be om galopp från ryggen sen.
Han blev lite vild när jag mana på honom att galoppera men annars fatta han det ganska bra.

Nova hoppade riktit fint, även om det är länge sen sist så var han inte över ivrig, han hölls bra i händerna och lyssnade. Han hoppade endå gärna och visade inga täcke på att vägra el att det här vill jag inte göra.
Han har dock blivit lite trög i frammåt bjudningen i vanligt markarbete, undrar om det har nåt med kastreringen att göra?

Pampas var lika som igår, helt okoncentrerad varje gång vi kom nere vid hinderförrådet. Det slutade med att det blev bara ett enda fiasko hela ridningen. Han hoppade gärna men lyssnade inte alls på mina hjälper. Han landade i fel galopp, kom sned över hindren och vägra rakställa sig..suck. Jag bråka med honom länge,sen kom mörknet emot och jag var tvungen att sluta hoppa. Jag fortsatt efter det med mark arbetet tills han gav sig. Jag kan inte fatta vad det är nu igen med det där förrådet. Han gjorde såhär då när det var nytt men varför nu,? Inte ens Nova ser spöken där! Jag var helt dygn sur när jag var klar i stallet, både sur i humöret och i kläderna. Pampas fick en varm dusch efteråt och står nu inne och skäms.

Jag har inte rostat så mycket med hoppningen på den här pausen jag haft, jag ser steget lika som tidigare och det kändes som tidigare att hoppa dom. Men inte tyckte jag det var något jätte roligt..:( helt ok men inte så där att det här måst jag göra om. Även om Pampas förstörde det hela lite så gick ju Nova bra och endå var det inte någon JEEE feelis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar