Sidor

onsdag 4 december 2013

levande bevis

Ni vet inte vilken lättnad det är för mig och garanterat för Monica åxå att Ellu fick bakskor. VARFÖR har vi inte provat sko henne tidigare? Nåjo för att vi fått höra att det inte går. Hon har gått i ca 10 år utan bakskor och klarat sig ok..men alltid ömmat på hårt underlag. Dom har aldrig varit bra men det har gått. Så nu skall ingen komma och säga åt mig att alla hästar kan gå utan skor el att man kan vänja dom till det. För det stämmer inte! I såna fall tar det över 10 år att vänja dom och det är inte värt att vänta på. Det må göra hur skit som helst mot hoven att sko en häst men i det här fallet har det bara hjälpt. Ellu skulle troligtvis efter vintern varit halt på ena bak benet om vi inget gjort nu. Så jag säger bara halleluja för uppfinningen av skor! PUNKT!!!!!

Ni kan aldrig förstå utan att se Ellu röra sig, men hon har alltid dansat fram när hon rids, men nu dansar hon ännu finare! Hon går raskt och villigt och Monica sa att det finns en helt annat drag i henne! Hon är som en ny häst helt enkelt! Sen har ju hennes tjocka sjuka bakben hållits under kontroll åxå hittills. Hon har Back on Track så gott som dygnet runt på bakbenen och jag är helt säker på att det är orsaken till att det inte blivit värre.

Nu knackar jag i trä när jag skriver det här så att benen inte blir värre och att skorna hålls på! För börjar hon tappa skorna så blir det problem! :(

1 kommentar:

  1. Sant så sant, Vissa hästar klarar bra av att gå utan skor, vissa hästar behöver ha skor!

    SvaraRadera