Sidor

söndag 5 maj 2013

Tävlingar plus Löshoppning

Jag var med Pampas på tävlingar idag, som HC Grann ordnade. Först tänkte jag nog att nej det här blir inte till någo, han var så hingstig i manegen så han gick inte att rida alls, plus att dom hade vatten matta med VATTEN i!! Vatten mattan är helt ok, men inte med vatten i, det har vi ALDRIG hoppat !!
Tävlingarna var ute som tur, roligare att rida ute tycker jag! Genast när vi kom ut på uppvärmningen var det som jag skulle ha bytt häst. Han var lugn och hoppade bra. Det var ju värsta stormen så lite vild var han men under kontroll!!
Men jag hade fortfarande det där vatten hindret i tankarna, när jag slapp ut på banan visade jag det åt honom för att se hans reaktion och det var NOLL! Han fatta inte alls vaför jag gick och visade det åt honom! Bra så tänkte jag och började rida.
Vi hoppade noll bana i grundomgången och även omhoppningen men vi var inte tillräklit snabba så vi slutade på en 3.de plats.
Jag våga inte mana på honom när han var lite sprallig av vinden så jag tog det säkra före det osäkra och red långsamt.. Själv tyckte jag inte banan var så fint riden, men dom som såg på tyckte det var en bra bana. Maria var med och hjälpte mig, och fotade/filmade så skall kolla på filmen för att se hur det såg ut :) Här är 2 bilder från uppvärmningen. Sätter ut mer bilder när jag får dom!





När vi kom hem löshoppade vi Kazanova och SG Barbiq "Jojo" Hos oss blåste det ännu värre så hästarna drog lite rodeo mellan varven men det blev några hopp som var helt bra. Vi hoppade inte så högt men vi hoppade dom tills det blev bra hopp! För Novas del övade vi  vatten mattan!!! Här är film på Jojo, fick inga bra bilder på henne så ni får se film istället!


Å sen lite bilder på Nova






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar