Sidor

lördag 11 maj 2013

Fina Fina Pampas

Precis hem kommen från tävlingarna, jag hoppade 90 och 100cm. Pampas har blivit såå FIIN. Idag var det mitt fel att vi rev, det blev 4 fel i vardera banorna, Eller i 90 cm kanske det var lite Pampas slarv men i 100 cm var det helt mitt fel. Men det här beror på att Pampas var som en ny häst idag. Jag red ju som jag alltid brukar men Pampas självförtroende var lite för bra idag så det blev lite missförstånd mellan oss. Hur har han blivit så här säker? Vi har inte hoppat nånting på hela vintern, första hela banan gjorde vi för några veckor sedan och då låg hindren på 80cm. Förra helgen hoppa vi en 80/90 cm bana och det är allt vi hoppat! Jag har inte tränat något och idag kändes det som vi aldrig haft paus :) Kanske det är just vad han behövat, en paus!
Jag brukar vara slut efter att hoppat en bana men idag var jag inte det, Pampas skötte nästan allt själv, och sen när jag försökte säga till om något så då fällde han :) Han sku nog visa att han KAN SJÄLV!!
Så som han hoppade idag skulle jag kunna ge mig på en 1.10 bana utan att öva dess mer!
Skit kul att han funkar så bra. :)

Nu är det Novas tur, skall fara en terräng runda med nytt bett igen. Provar bett på bett på bett för att förhoppningsvis hitta ett han trivs med, men jag börjar tro mer och mer att det inte är bettet utan mellan öronen det sitter. SUCK!!

Kazstella äter redan hö!!?? Är det normalt för en 1 veckas gammalt föl? :) el hon var nog bara 5-6 dagar när hon tog första tuggorna.:) Minns inte om tidigare föl som är födda här gjort lika men vill minnas att det nog tagit nån vecka före dom ätit hö!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar