Sidor

torsdag 30 maj 2013

bildbomb

Nu skall ni få bild bomb på mig när jag hoppar Pampas och Kazanova. Det var inte alls planerat, jag hoppade för mig själv med Nova tills Monica dyker upp, och med är kameran såklart! Sen medan jag byter häst till Pampas så har Maria hunnit komma och hon har åxå kameran me :) el båda har ju egentligen sina telefoner men dom tar lika bra bilder som en kamera! Så sen står dom båda där och fotar mig :)

Nova funkar fortfarande bra med det nya bettet, men idag hoppade han ganska nonchalant, vi hoppade bana med mycket svängar och som högst en 1 meters pysty men han hade inte benen riktit med sig bara. Annors löd han rätt så bra och höll sig lugn.
Såhär såg det ut









det här hoppet hoppade han bra, och så stort hopp att jag inte riktit hann med!

Den här bilden bjuder jag på :) jag ser ut att inte riktit ha läget under kontroll. Som Monica sa : i vilken spak skall jag dra i nu :)

Pampas var jätte lat i början när vi hoppade lägre hinder och mycket svängar men sen när vi hoppade pystyn som låg på 1 meter så vaknade han! Jag bad Monica höjja den till 1.10cm och det hoppade han ännu bättre. Jag är så stolt över hur långt jag och Pampas kommit med hoppningen. Jag kommer alltid ihåg när han var liten och hatade att hoppa, jag trodde aldrig vi skulle hoppa så högt som 1 m. Nu hoppar han t.o.m 1.10 utan problem och med drag till hindret! :)
Min Pampas som bara skulle vara sällskaps häst åt Nova har blivit min favorit hopphäst!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar