Sidor

tisdag 14 maj 2013

akupunktur

Idag blev en del av hästarna, Ellu, Pampas, Nova och Jojo behandlade av akupunktur Joppe! Monica tog hit honom för att kolla hur det är med Ellu och vi andra haka på när han en gång var här. Det är bra att göra det en gång i året för att hålla koll på sin häst att allt är som det skall. Han behandlar ju inte bara utanpå hästen utan han ser åxå hur den mår innifrån.
Skönt att höra var det att Ellu mår bra! trots att hon har dåliga bakben och inte är i något bra hull!
Joppe såg ingen orsak varför fölningen inte skulle gå bra.!! Jojo mådde bra!
Pampas hade mycket att fundera på men bort sätt från det var allt bara bra, samma Nova, allt bra men han tänker för mycket med fel huvud om jag säger så som Joppe sa :) Han försökte sätta en nål som skulle lugna ner honom lite men det lyckades inte alls. Jag fick ta ihop med honom riktigt ordentligt senare när jag skulle rida, han bara trotsade mig och löd inget. Jag hann upp på ryggen men fick komma ner lika snabbt och visa vem som bestämmer före jag kunde börja rida. Det positiva med att jag får läxa upp han ibland, som faktist bara är ibland nu för tiden är att han är en dröm att rida efteråt :). Han gör allt jag ber han om och lite till! och så lyder han minsta lilla sak nästan före jag hinner be om det. Tyvärr varar det inte så länge, imorgon har han nog glömt det här :(

För övrigt så har Spinki och Kazstella fått större hage och Ellu som kompis! Jojo går nu i samma hage som Pippi, bredvid Pampas. Jojo skall betäckas med Pampas i nästa brunst och dom får nu bekanta sig med varann så här, plus att det är lättare att hålla reda på när Jojo börjar brunsta!

Imoron är det häst loppis i Gunssans lager, ni vet hon som säljer trailer och hästbilar i Sjundeå! Det pågår några månader så har ni tid så titta in där! Även Eggersmann maten finns där om man vill bekanta sig med sortimentet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar