Sidor

fredag 17 maj 2013

Efterlängtad!

Kazelgia är mer än mycket efterlängtad kan jag lova. Hon föddes nu ca 2 veckor för tidigt och är rätt så liten och svag. Men oj va välkommen. Och att hon blev så fin var ju pricken på i.et!!! Ni kan aldrig förstå hur vi, Monica och jag kämpat med att Ellu skall klara det här, och att hon skall må så bra som möjligt. Som jag tidigare sagt så dog ju Ellus förra föl, sen är hon opererad för kolik i tiderna och har fortfarande lätt att få kolik. Så vi har faktist varit hysteriska med hennes skötsel. Plus att det är rätt så många som tvivlat på henne och sagt att hon kommer kasta fölet, men inte vi, vi har hållit hoppet uppe! Ikväll skall vi skåla med champpis med Monica :) allt betalar sig tillbaka känns det som. Nu är ännu dom närmaste dagarna viktiga för både mor och dotter att båda hålls friska men vi fortsätter sköta dom som dom är värda, som prinsessor!
Å att Kazanova lämnar fina föl är ju nog konstaterat,fast det bara är 2 än så länge:) ,den ene finare än den andra..och svart!
Varför Spinkis föl blev brun/rött beror på att Spinki har rött i sig och röda färgen vinner över alla färger, den är så dominerande!

Kazelgia har helt klart Kazanovas huvud, mycket arab med böjd nosrygg! Sen har hon riktiga fullblods ben!! Ellu har ju varit galopp häst i Ryssland före hon var hopphäst så Kazelgia har gener för både och!
Åååhhhh säger jag, bara hon nu får växa upp normalt och blir stark så kommer det här bli så bra så..JAG SKALL ALLTSÅ INTE SÄLJA HENNE!!! :) :)

profilbild på nosryggen


mamma och dotter





Vad som händer med Kazstella är ännu oklart men skall nån säljas så blir det nog hon tyvärr..
En annan grej jag undrar på, skall jag ta ett uppfödarnamn? Att alla mina föl som föds här får heta Splinter i förnamn? Så det sku bli Splinters Kazstella och Splinters Kazelgia!?
På så vis får min Splinter leva vidare genom andra! Jag hann aldrig få avkommor av honom så det här är det näst bästa alternativet att minnas honom! eller egentligen det enda alternativet :(

3 kommentarer:

  1. Grattis! Klart du skall ta uppfödar namn!/ Jessi

    SvaraRadera
  2. Stort grattis :) Jag tycker också du skall ta uppfödarnamn, personligare och fint :)

    SvaraRadera