Sidor

fredag 20 december 2013

ridning x3

Har tänkt göra en minnes blick bakåt för det här året, för varje månad tar jag upp det som satt sig i minnet mitt. Det kommer nog ta en tid att få ihop den men före året är slut har jag den nog klar. Sen måste jag ju såklart göra lite på liknade vis för följande år! vad jag vill göra, väntar av hästarna, skall göra o.s.v.

Men nu till dom två senaste dagarna, mera verklighet..Igår red jag alla 3 på plan, Nova som tog en timme förrän han funkade, Lalle longerade jag först och sen satt jag mig upp första gången utan nån som höll i. Sen skrittade jag några varv och så var det bra. Pampas tills sist som gick som en klocka!

Idag var jag med både Nova och Pampas på galopp/trav rundan då vägarna igen är super. Nu har nog Nova sin kondition nästan lika bra som innan kastreringen. Han bara orkar och orkar och ingen ridtur är aldrig tillräklig..Men jag gillar att rida honom denna runda jag var idag, han beter sig oftast bra. Det är mycket stor skillnad vart du rider med honom. Som den rundan som går runt stallet är hemsk att fara med honom, den undviker jag helst.
Pampas är tvärtom, den här galopp/trav rundan gillar han inte alls, jag tror han tycker miljön är tråkig, det händer lixom inget. Enda spännande är korna som vi rider förbi :)

På Söndagen kommer Jepa och jag vet inte vilken häst jag skall ta. Jag vill ha båda, Pampas för att jobba vidare där vi sluta senast och Nova för att få ordning på honom..

Lalle skall jag ta båda el endera dagen. Beror på igen hur jag hinner för jag jobbar båda dagarna!

Här har inte hänt något spännande tyvärr så lämnar det såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar