Sidor

onsdag 18 december 2013

Igen en minut för minut dag

Börjar bli lite för mycket av dom här bråda dagarna nu. Det märks väl av att jag jobbat mera sista tiden. Och att även Petri  jobbar mera. Idag morse fick jag veta att Petri skall jobba 3 skift = hela dagen och hela natten..
Och idag var det dags att söka hö. Jag klarar bra att söka höet själv men inte att få det in i stallet.
Pappa to the rescue igen en gång. Han var som tur endå på väg med spån åt mig så det löste sig med balarna.
Men att få in spånet, söka hö och få in höet tog en par timmar som jag inte hade. Lalle blev otagen och med Pampas fick jag fara i terrängen i mörknet :( Ville inte rida på plan när vi imorgon har timme med Jepa. Eller så trodde jag då ännu, senare blev det ändringar så vi rider på helgen istället.
Att en del hagor blev ostädade var inte heller bra, det betyder mera jobb imorgon..

Glad är jag över en sak jag slipper göra imorgon! och det är att fara å besikta Chevan..snälla Mika har skött det åt mig idag! Och gamla fina pärlan gick åter igen igenom besiktingen. Härliga bil! Tack Mika!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar