Sidor

tisdag 3 december 2013

älska plusgrader

Jag kan inte annat säga än att jag bara älskar när det är på plus sidan. Helt härligt att rida ut med Nova idag, varmt och skönt, förutom när det kom vindpustar. Han var så pigg så jag travade faktiskt ganska mycket i etapper. Ju mer jag trava ju piggare blev han. Å svullnaderna hade gått ner helt och hållet efter ridturen..Tur så mötte jag inte på några mänskor el bilar på ridturen för jag hade lite bonde fiilis. Jag red i mjukis byxor med sockor upp dragna över vristerna och ridskor. Så får man inte se ut!! ush. Ryttare skall vara fint klädda! Men jag bara inte orkade gå in och byta kläder före jag började rida...skäms..

Läste i tidningen att det är så här varmt i November en gång på tio år :( Äsh äsh säger jag. Det här passar mig så utmärkt om det skulle vara varje höst.
Ridplan är nu i super skick igen så jag red Pampas där på kandaret. Måste tjuv öva lite före Jepa kommer på Torsdagen :) Imorgon tänker jag igen rida på plan men med vanliga bettet.. fundera om jag skulle gjort lite dressyr bomm övningar.??  Väntar att Monica kommer ikväll ännu så skall jag rida Lalle. Kommer rida honom imorgon igen eftersom plan är bra och på Torsdagen hinner jag inte. Sen till helgen om Monica kan komma på dagen så skall vi rida ut i terrängen men Ellu och Lalle :) Väntar faktiskt på det :)



3 kommentarer:

  1. Duger intebjag och Jojo som sällskap? Du vet en sån där blåsig dag ;)) Lite spänning i livet. Nej nej skämt och sido Heidi. Skall bli jätte spännande att höra hur han går sin första terräng tur med ryttare på ryggen. Finns ingen perfektare "läromästare" än Ellu för unghästar. Synd att hon börjar bli till årena. Vi hade ju behövt hon och Monica många år framöver ännu. Finns många ynglingar, och fler på kommande, som hon skulle fått lära. Fiiiina Trygga Ellu <3
    //Maria L-A

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vet du man vet inte med Ellu, nu när hon fått bakskor är hon som en ny häst igen så kanske hon är med många år ännu :) / Heidi

      Radera
  2. Fin bild på Lalle, han är nog väldigt vacker att se på. Smäcker liksom. Synd att bilden inte är i bättre kvalitet så hade du kunnat göra en tavla av den!

    SvaraRadera