Sidor

onsdag 11 december 2013

förr i tiden

Den här tycker jag är tufft, hästen är större än båten :) Men bra ser det ut att gå endå! :)


Jag har åxå transporterat 2 st hästar så här i en öppen båt för många år sedan..Men dom var betydligt mindre. Det var 2 st mini shettisar. Vi hade dom alltid på somrarna ute på vårt sommarställe på bete. Å så Totteli får jag inte glömma, fåret som trodde den var en mini shettis :)
Alla 3 i samma båt! Det var inga problem när vi väl hade fått dom in i båten men att få dom dit var värre. Det krävdes alltid några karar som lyfte in dom i båten. Å tro el inte så var det alltid fåret Totteli som var svårast.

Iallafall så ser hästen på bilden inte ut att ha nån nöd.. men kan bara tänka mig hur det skulle sluta om den skulle röra på sig lite :) jag är ganska säker att hela båten skulle vippa! Men förr i tiden hade man väl inga alternativ? Fast jag tror nog jag skulle ha haft hästen att simma efter båten??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar