Sidor

tisdag 13 november 2012

testar

jag provade en sak idag när jag red. Jag satt film kameran på staketet och stå för att se hu mycket av banan som kommer med, lite blir det nog borta men skall prova ha den på ett annat ställe nästa gång så kanske hela kommer med. Det skulle vara roligt att filma sina ridturer nån gång för att själv se och lära sig av felen. Här är en liten snutt av förvänd galopp. Pampas går nu bra på spåret och i hörnen i förvänd galopp men är fortfarande lite stel på volter. Men han håller galoppen!!!Han kastar inte om till rätt galopp fast det är tungt så det är en god bit på väg! Det här är ingen lätt grej, speciellt inte för en häst som aldrig är riden riktig dressyr med!! Prova hörni och se hur det går för er!! Det vanligaste är ju att hästen byter om till rätt galopp i hörnen när du börjar samla den och skall böjja den innåt tillika. Låter jag Pampas gå i egen takt och på lång tygel är det inga problem. Jag visste ju inte när jag red hur mycket av banan som kommer med så försvinner ur bild imellanåt :)



Med Spinki gick det väl sådär idag, hon var trög och bessig och bockade så jag fick hoppa av i språnget så jag inte skulle ha ramlat ner därifrån. Över bommarna gick det fint men sen att få henne och galoppera i hennes svåra varv gick inte alls. Cassu och Pippi red tillika  på plan så jag tror att det var därför hon var som hon var. Vi har aldrig haft sällskap tidigare på plan, hon drog mot Pippi hela tiden. Men bra övning det här med..

2 kommentarer: