Sidor

söndag 25 november 2012

Den dåliga sidan


Pampas kan ha dåliga dagar, och idag var en av dom. Det är inte så ofta men när han har dom funkar inget. Idag på planen började allt väldit bra, jag red lite av det ena och det andra och hade planerat att inte rida så länge. Det slutade med nästan 2 timmars ritt....
Efter att allt funkade relativt bra, tog jag några galoppombyten och hade tänkt mig sluta efter det. Men NEJ det passade ju sidu inte herren idag. En vanlig bytning så att du byter galopp snett igenom var för svårt. Han bytte med frambenen men inte med bak. Så jag red och red och red. Till sist funkade det sådär och jag gav upp. Resultatet var en genomvåt häst och en ARG och förvirrad ryttare. Jag vet iallafall vad jag kommer träna på denna vecka. Eftersom jag har jobb varenda dag denna vecka och maximalt lite tid med egna stallet och ridningen kom det här så olämpligt det bara kunde. Men jag blir så arg på sånt här så fast jag rider mitt i natten så skall jag få det här att funka.

Jag prov filmade igen när jag gjorde lite skenkelvikningar, men fick fortfarande inte med hela ridplanen. :(  Ska nästa gång nog be Linda till hjälp. Men det blir sen först då jag och Pampas kommer överens igen...El sen när jag rider Nova nästa gång får nu se... Monica och Linda kommer rida honom nu i veckan så jag har tid att öva med Pampas, så det blir nog inte denna vecka. Sätter upp filmen senare. Jag skall gå ut och klippa Pippi nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar