Sidor

onsdag 14 november 2012

bom övningar

Till er som lämnat kommentar, Rolit att ni gillade det! Jag skall absolut sätta ut film när jag filmar igen nästa gång, Vill bara att det är bra väder så kameran inte blåser bort el blir våt.
Idag red jag bommar med Pampas, jag hade 2 bommar på långsidan, som en kombination med 6,5- 7 meter imellan bommarna. När jag trava över bommarna gjorde jag övergång till skritt ett par steg mitt mellan bomarna och fortsatt trava sen genast igen. Man skall alltså hinna bryta till skritt och gå 2-3 steg före nästa bomm kommer, då skall du redan ha trav. och i galoppen red jag vanligt över bommarna men tog sen nästan genast efter sista bommen halt. Det här gör jag för att få Pampas att lyssna på mig och inte bara springa på. Han blir väldigt frammåt när vi hoppar el går bommar och glömmer lätt bort mig där på ryggen. På det här viset kan han inte ta förgivet vad han skall göra.
Imoron rider Monica ut med honom i terrängen, jag hinner bara rida en häst och det blir Nova. Har några timmar jobb på dagen så det tar bort min tid med hästarna här hemma. Och jag rider ju såklart helst när det är ljust.

2 kommentarer: