Sidor

måndag 19 november 2012

dagens ros..

Går till Monica Grönroos som räddade min dag igår tillsammans med syster Linda. Jag låg hela dagen i säng igår p.g.a migrän anfall, dock orsakat av mig själv så helt eget fel. Men till saken så kom Monica och rida Ellu som vanligt. Jag frågade om hon kan rida Pampas åxå för jag mår dåligt och så fråga jag om hon kan mata dagsmaten tillika. Det gjorde hon och jag trodde hon sen åkte hem. 1,5 timme senare skrev hon å fråga om hon skall laga kvällshöet färdigt, jag i min yrmössa fatta int någo. Då har hon utan att jag bett henne städa alla hagor plus uteboxarna, och nu då undrar om hon skall fylla höet färdigt. Och i samma veva kommer syrran och städar inneboxarna åt mig. Så här gör bara äkta vänner. Tack massor Monica du rädda min dag. På det här viset kunde jag ligga inne och spy i lugn och ro :) Och tack Linda att du hjälpte Monica så hon fick åka hem nångång :) Guld värt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det här är nackdelen med at ha eget stall, du får inte vara sjuk, inte heller vara trött och villa sova en morgon el ta semester när du vill. Allt skall planeras in i sista detalj!

2 kommentarer:

  1. De va ju bra övning inför i vinter ;) Plus att de e rolit ibland me lite stalljobb :) o Pampas va dessutom helt superkiva igen :) / Monica

    SvaraRadera
  2. Du får rida Pampas när du vill nu i veckan och ännu nästa, jag kommer jobba varje dag så jag vet nu redan att jag orkar inte rida båda själv varje dag. Så säg till bara när du kan och vill!

    SvaraRadera