Sidor

lördag 10 november 2012

lättad

Puh vad lättad jag var imorse då jag gick till stallet och såg att Ellus ben är lite bättre. Jag tyckte så synd om henne igår kväll, när jag gick för att mata hästarna låg hon och vilade i boxen. Men steg nog upp genast då jag gav mat så det är bra iallfall.! Vill påpeka om nån undrar så det finns inget man kan göra åt Ellus benet. Allt är testat och inget hjälper. Enda som skulle hjälpa sku vara om hon fick gå på bete året om! Då är hennes ben så bra det kan bli. Men nu har vi ju inte riktit såna möjligheter i detta land. :( Men hon är en kämpare så vi skall nog klara den här vintern åxå!!! Å som tur är det bara några dagar i året som det är sjukt hennes ben.
Idag blir det skrittur med Nova längs med vägarna, han har hoppat 3 dagar i rad nu och imoron igen (och går det riktit dåligt imoron så är det inte slut på hoppande ) så han behöver röra sig men inte anstränga sig!


2 kommentarer:

  1. Alltså vad har Ellu i sina/sitt ben..? Jag e helt ute och cyklar- nåt som jag missat totalt :p /ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. du kommer kanske ihåg att hon har ett ben tjockare än dom andra? det är det benet som bråkar. Från början har hon kinnerpatti och det är orsaken varför hennes hoppkarriär tog slut, men sen har hon fått i samma ben en inflammation. Det kom i stallet hon stod i före hon kom hit. Hon har trolitvis haft ett sår som inte blivit skött och nu är följden den att det blir aldrig smalt igen, och inga sulfa/mediciner biter på det. det här är inget hon störs av i vanliga fall men sen vissa dagar är det värre än normalt och då kan hon knappt gå på det för det är så sjukt :(
      Men skulle hon gå ute och röra sig dagarna igenom så skulle svullnaden sjunka och det skulle inte kunna bli så tjockt att det gör ont för henne.

      Radera