Sidor

tisdag 6 november 2012

klar!

Kom på när jag klippte Ellu hur lugn och snäll hon blivit sen hon flyttade hit. Hon var rätt omöjlig med det mesta  när hon kom. Det gick inte att klippa henne sa ägaren hennes när jag fråga om vi kan klippa henne. Envisa jag skulle ju endå testa. Hon sparka mot mig en gång genast när jag satt på klipparen. Jag var ju beredd på det mesta så hann undan. Jag tog ett spö, gav tillbaka och så var det uppklarat. Efter det stod hon som en ängel och gör det ännu i denna dag. Den hästen är så stoig man kan bli, hon behöver verkligen en ledare, även i rid väg. Hon är härlig att rida sen då hon vet vem på ryggen som bestämmer.
Så här bra minne har jag, när halva hästen var klippt kom jag ännu ihåg kameran men sen tog det slut. Så när hon är helt klar blev det ingen bild. Orka inte klä av henne täckena sen mera då jag kom ihåg det.
Här är högra sidan klippt ->

På undre bilden är det den vänstra sidan. När man klipper mörka hästar och speciellt svarta blir dom ganska fula genast efter, pälsen blir matt och "skiti" och se ut. Men bara nån vecka efter så är dom riktit fina, Nova börjar se bra ut nu!


Rune "Pippi"

Pippi brunstar, och när hon brunstar så är hon riktit grisig, jag måste tvätta hela bakdelen på henne idag för hon såg inte klok ut...Och imoron är det lika igen..hoppas Cassu kommer imoron :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar