Sidor

måndag 26 november 2012

grammaner

Tack vare min bästa sambo,som städat hagarna åt mig igen (och handlat) hann jag en kort terrängrunda med Nova idag före det blev mörkt.
Nova har aldrig varit speciellt trevlig att rida i terrängen med, han blir väldigt stark och het, nej het e nog fel ord. Han hoppar inte på stället å sånt men han är mycket frammåt om vi säger så, han drar i tyglarna så att man flyger nästan upp på halsen och man kan definitvt inte njuta av att rida ut. Och så får han väldigt obekväma gångarter i terrängen dessutom. Idag och igår red jag med grammaner och det funkar riktit bra! han springer mera i form, han kan inte dra upp huvudet och därmed blir gångarterna bekvämare! Det var t.o.m rolit att rida ut med han nu! Pampas var mycket bättre idag men trött! och trött är jag med, i kroppen, hade t.o.m ont i ryggen i morse av ridningen igår.!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar