Sidor

söndag 4 november 2012

ont i magen

Vi vaknade i natt av Stålle, som  trolitvis hade ont i magen och måste ut på vessan. Han krafsa på dörren och jaama så hysteriskt. Våra katter har ingen låda inne, dom har lärt sig att i alla väder gå ut och göra sitt.Om  Stålle som ALLTID är inne på nätterna och sover HELA natten tills nån av våra väckarklockor ringer ber ut mitt i natten så då måst han faktist ut. Så duktig pojke. :)



Ellu flyttade igår ut i Delis gamla box och Deli kom in. Bea blev kvar ute och hon har inte ropat en enda gång efter Deli! Hon är faktist jätte duktig! Här närmaste dagarna skall Belle flytta för en tid till Lojo stallet, där ägaren har sina andra hästar och Dollar kommer hit istället. Dollar står nu i Lojo och har varit här förra våren och sommaren. Så det är en bekant häst. Tycker lite synd om Bea som nu blir utan både mamma och bästa kaverin samtidigt. Sku det vara mina hästar skulle jag kanske gjort lite på annat vis, men det är ju inte mina så...

Idag skall jag och Pampas fara på länk med Petri :) jag rider och Petri springer! :) Det blir en snabb runda med Nova i terrängen åxå. Imoron är jag på jobb hela dagen och Linda skall mata hästarna och rida! då blir det säkert plan för bådas del så därför tar jag dom i terrängen idag. Jag vill helst inte att hon rider i terrängen med dom när hon är helt ensam här. Ifall det händer nått så hon faller av så är här ingen som kan hjälpa. Och en lös hingst vill vi inte ha !!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar