Sidor

torsdag 1 november 2012

en kväll i stallet

Kvällar då jag är ensam hemma för att Petri har kvälls skift är jag ofta mycket längre i stallet, el tar mera tid på mig. Jag ryktar dom hästar som inte blir ridna el görs snåt med. Små städar och pysslar..I bilder ser du ut så här före matdags.

Bea i sin nya och egna box

Spinki
Idag då jag red Spinki  gick vi över lite bommar för första gången. Traven har blivit mycket stabilare från ryggen och i lina börjar hon samla sig lite i galoppen! hon har ändrat mycket sen i våras.

Deli påväg att jäspa..

Nova jäspar.. trötta hästar som väntar på mat???
Nova hoppade förresten SUPER ljuvligt idag, sku han alltid vara som idag så skulle det va lyx. Så runda och bekväma hopp och med mycket luft under!

hästarna inne i stallet, Belle, Pampas Vilna, Ellu och Pippi (som inte syns)


Pippi och Stålle



Efter stallet skall kaninerna ha mat...

otoliga katter som svansar runt mig enda tills vi skall gå in..

...för att få sin kvällsmat

Sen är det min tur att äta, dusha och sen är det datorn som gäller :) kommer det nåt på tv ser jag en stund och sen är det sängen...som jag NU kommer ihåg att är obäddad för jag har bytt lakan..shiiit åxå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar