Sidor

fredag 21 september 2012

What to do?

Måste småningom uppdatera betäcknings villkoren och priserna för nästa år och har funderat nu ett bra tag hur jag skall göra med Kazanova, skall jag låta han betäcka nästa år el inte? Frågan är, skall han få betäcka å inte tävla el skall jag satsa på att tävla honom och hoppa över betäckande???? För det har jag märkt i år att båda klarar han inte av. Sen finns ju det alternativet åxå att kastrera honom...MEN vad om han får jätte fina avkommor!? tänk om han ned ärver svarta föl oberoende färgen på stoet? tänk om jag ångrar mig?Vad sen??!! Men jag vill ju hoppa och tävla med honom och det går inte så som det är nu. Allt underlättar ju massor när hans avkommor föds på våren/sommaren men sen är det för sent att bestämma hur man skall göra..
Varför kan han inte vara lika lätt som Pampas ?? nej då skulle det nog vara för bra för att vara sant, jag kan inte ha sån tur att ha 2 "lätta" hingstar. Men Pampas kommer iallafall fortsätta betäcka och tävla lite nu och då så hans villkor måst jag sätta ut snart! Kommer nog nångång ännu ta ett föl av honom på nytt som jag håller åt mig själv! Där vet jag ju vad jag får. Måst bara hitta ett passlit sto, ett fullblod el ett mindre halvblod kanske. Men det blir sen nåttag i framtiden.. Annors blir det för många egna hästar hastigt. :) Frågor på frågor, skulle göra vad som helst för en titt in i framtiden nu! HJÄLP MIG!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar