Sidor

söndag 23 september 2012

vad ska jag säga?

Vi hade ju inte direkt vädret på vår sida idag,ösregn hela dagen, Kazanova frös när han kom ut ur trailern och skrek som han inte skulle sett en annan häst förut. Men vad jag är nöjd med honom. Så fort jag kom upp på ryggen så lugna han sig och vi börja värma upp, han visste genast vad det var fråga om när vi kom ut på galoppbanan. Glatt börja han trava omkring, inga dumheter fast det gick hästar till höger och vänster runt oss. När starten närma sig skulle man samlas i rad före startlinjen i den nummer ordning man hade. Jag hade bett om att få platsen längst ut, för säkerhets skull. Det är säkrast där, men samtidit den sämsta startplatsen, vi var ju längst bort från inner varvet som såklart är det snabbaste. Starten gick bra, vi klättra upp till andra platsen och höll den enda till sista kurvan, där satt vi fart och for förbi ALLA :) och vi VANN!!!! Min duktiga gosse!! Lite börja han fundera där när han blev först i ledet att skall vi sakta in nu när ingen kom med han :) men farten räckte till mål! Som pris fick vi ett ylle täcke. Men det bästa priset jag fick var nog det att Nova var så duktig! och alla dom fina komplimanger han fick :) skall kolla igenom bilder och filmen som Monica och Petri har tagi så sätter jag ut dom sen. här är några nu redan



2 kommentarer: