Sidor

torsdag 27 september 2012

lite små sur...

...är jag faktist, har varit till Vermo med "Spinki". och det visa sig vara lite onödigt. Hon kollades igår av smeden och han konstaterade att det är inget fel i hoven, så jag ringde Anna och hon hitta inget heller och sa att det är nog bara att fara och röntka.Hon var alltså riktit halt på ena frambenet. Och jag trodde det var nåt i hoven därför för att hon blev värkad några dagar tidigare och blev halt genast efter det. Men eftersom smeden mena att där inte är någo så kunde jag ju inte annat än tro honom och for iväg med henne. NÅ när vi är där så kommer veterinären fram till att det är en HOVBÖLD!!!!!!!!!!!!!!Så gissa om jag var irriterad, kört dit hela vägen och får ett svar som hovsmeden kunde berättat åt mig OCH dessutom skött!! Så för lite slarv så blev det en helt onödig resa. Nu när bölden är öppnad går hon helt normalt igen! Nästa vecka får hon framskor och sen kan vi förhoppningsvis börja  jobba henne!
Om jag nu skall hitta en bra sak med det här är ju att det blev lite transport övning. Spinki är nog säkert den lugnaste 3 åring jag stött på, hon rör inte en hov fel, jag lastar henne själv, både hemma och i Vermo och hon går genast in ( hon har bara åkt transport 3 gånger tidigare). Å inne i kliniken stod hon nästan och sov medan veterinären höll på med henne :) Så ett bra huvud har hon och stressar aldrig! el jo hon stressar när man tar ut Bea från betet :) Spinki tror hon är hennes mamma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar