Sidor

lördag 29 september 2012

tävlingsdagen

I det stora hela har det gått bra idag!
Tack till Jessica Aminoff

Det blev nu så att Kazanova och Jessica tävlade  60 cm, dels för att jag skulle hinna till min klass (jag måste ju hem imellan och byta häst när dom inte kan åka tillsammans) och dels för att han har inte tävlat på 4 månader el ens varit nånstans för den delen, annat än till galopp banan.. Så vi tyckte att det nog är bäst att börja från början med honom.
Han bråka lite i början som vanlit och vägra på första hindret men sen hoppa han klassen till slut helt snällt!



Pampas och jag tävlade 100 cm  och Pampas hoppade helt super hela banan fram till kombinationen som var sista hindret på banan, där blev han liiite osäker och saktade in lite så det resulterade i att han fällde! Lite harm såklart men det gör inget, han var fin endå :) Jessica berömde honom efteråt åxå så det käns fint! :)

här är film på banan

4 kommentarer:

  1. och så fick Pampas lite extra roligt i kurvan till kombinationen ;D haha. men det är bra att man märker att dom har roligt!

    SvaraRadera
  2. jo han tycker om det!!och är väldigt viktig med att få beröm!!;) men som just där när han gör det före ett hinder så är det lite svårt att få honom rätt till hingret :)men så länge han tycker det är roligt så är jag bara me...!!

    SvaraRadera
  3. Fin ridet Heidi, härligt och se pampas så glad o han gör de så lekande lätt! / Jessi

    SvaraRadera