Sidor

måndag 10 september 2012

Dressy sadel

jag har en stubben dressyr sadel på prov.!!!!!!!!! Haha, svårt att tro det själv.! skall jag vara ärlig har jag aldrig ridit i en ordentlig dressyr sadel, jag var lite nervös nog hur det skulle gå! Jag prova den först på Pampas och då kändes det nog som att nu är jag ute och cyklar. Sen red jag ännu Kazanova och då kändes det helt bra plötsligt, som jag sku vant mig?! den turen har jag nu att sadeln passar på dom båda. Tror det skulle göra helt gott för sitsen att rida nu och då i en dressyr sadel. Med båda hästarna kändes det helt bra i skritten och galoppen, men traven var det svårt tycker jag, svårare att sitta ner!! borde det inte vara lättare?? Sen vet jag ju inte heller hur långa stigläder jag skall ha. Finns det nån regel? el måst jag forska mig fram.:)
Om vi bara kommer överens om ett pris så skall jag nog köpa den! Sadeln är gammal och lite sliten, men duger åt mig som är nybörjare i dressyr.

1 kommentar:

  1. Jo, han ha haft den där enda sen fölpälsen "föll av" :)

    SvaraRadera