Sidor

onsdag 12 juni 2013

veckans nyheter

På Söndagen flyttade vi upp Deli till vinterhagorna och hon kommer även in till natten. Det börjar vara fölningsdags. Hon visade det tydligt när hon sökte sig bort från flocken och varje gång jag gick ner till betet gnäggade hon åt mig. Hon har dessutom stora och fyllda juver plus att magen ser ut att explodera när som helst. Hon är faktist enorm!! Hon har beräknad fölning först vid månadsskiftet, men Deli har fölat tidigare än beräknad tid dom 2 andra gångerna så jag hoppas hon gör samma nu. Det skulle vara så mycket bättre så hon hinner ut på bete ännu så länge gräset är bra!

Spinki är nu officiellt såld! Papren är skrivna och hand peng betalt så hon kommer flytta i September nåttag.! Kazstella har jag satt ut till försäljning för allmänheten.:( Vill inte alls göra det men måst nu bara, jag har ingen panik att bli av med henne denna vinter ännu så kommer inte sälja henne till vem som helst men jag hoppas hon skulle hitta ett hem här i närheten och till nån som vill tävla!

Jojo är dräktig! hon är inte ultrad men hon har heller inte börjat brunsta så det tyder ju på att det lyckats. Jojo är annors en häst som har tydliga brunster och långa! Så med god tur har vi en Pampas avkomma nästa vår. :)

Novas betäckning blev det inget av,  stoet bara sparkade så det fick vara. Hon har en chans ännu om 3 veckor att bli brunsti pånytt men lyckas det inte då heller så är tiden förbi sen. Nova betäcker bara Juni månad ut! Sen vill jag att han kan börja tävla lite smått! Fundera på att fara med i galopptävlingen igen i år men jag vet int..har inte övat någo?

På fredagen kommer smeden och Elli och Kazstella skall för första gången bli verkade :) men det skall nog inte bli några stora problem, vi övar varje dag att lyfta hovarna med dom!

Vad jag väntar på i veckan är att få höra nåt av stoet som väntar föl med Pampas. Hon borde börja föla runt den här tiden skulle jag komma ihåg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar