Sidor

fredag 7 juni 2013

Lalle/ Nova

Jag hade tänkt gå ut och skritta med Pampas men nu började det regna och åska så får vänta lite.. passar på att sitta framför datorn nu istället. Som kanske inte heller är så fiffit om det åskar!!
Gemför Lalle med Nova lite, fast Nova nu är jätte ljusblekt av solen så är han enda mörkare än Lalle i huvudet, det är oftast där du skiljer ut en svart häst från en mörkbrun. En mörkbrun häst kan ju se svart ut många gånger men den avslöjas oftast vid mulen där det är brunt..Om du inte vet vad hästen hade för färg när den fösddes så kan det vara svårt att skilja en mörkbrun häst från svart speciellt vintertid då dom blir ännu mörkare!





Ser ni vem som är vem? Vad tycker ni, liknar dom varann? :) dom är ju kanske små kusiner el pysslingar el nåt ditåt :)
Lalles uppfödare skulle villa att jag behöll Lalle som hingst, eftersom han har en unik släkt, men jag kan tyvärr inte göra det, hur jag än vänder och vrider på det så lyckas det nog inte. Pampas skulle bli jätte stressad över en till rival i stallet, plus att mina hagor räcker inte till. Och att ha 3 st hingstar i ett stall och resten av alla hästar är ston så gör jag det nog för besvärligt för mig själv..Så jag måst nog hålla fast vid att kastrera honom efter midsommaren.
Han har inte gått upp nånting i vikt nu heller sen han gick ut på bete så kan va att hingsten i han gör sitt åxå. Han är flockledare på betet så han har ju ett jätte stort ansvar haha..:)
Idag njöt han av att jag stod och kraffsa om han en stund efter att han fått äta sitt bröd, han var inte alls skygg åtminstone! Vaccinerandet gick ju åxå så bra det bara kunde gå, han rörde inte ett öra!

Kazanova har ett sto på gång den här veckan så han kommer ha ledigt nu tills det är färdigt betäckt, annors skulle jag gärna åkt iväg på tävlingar med honom på Söndagen, nu får jag ta Pampas istället.

Pampas igen har stressat lite nu senaste veckan när det kommit 2 st. nya hästar på bete så får se om han kan slappna av på tävlingarna och hoppa normalt.? Jag kan gissa att han inte sovit så mycket och är säkert ganska trött. Nå, det går som det går..to be continued..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar