Sidor

måndag 24 juni 2013

Pantsus träning del 1

Jag hade alltså Pampas med mig idag och det blir nog han imoron åxå. Men jag valde fel igen en gång, idag skulle ha varit rätta dagen för Nova och imorgon för Pampas. Vi hoppade knappt alls :( det var bara bommar och övergångar och några ynka hopp. Pampas var jätte okoncentrerad i början och han vägrade böjja sig genom hörnen, han bara spetsade öronen och såg på allt annat. Sen då han tittat färdigt gick allt hur lätt som helst, han har fina steg när han börjar jobba sa Piia. Som jag nog redan vet men det krävs en del uppvärmning först.. Hon tyckte han borde vara mera frammåt, att då blir det jätte bra! Så imoron skall jag sätta sporrar på.! Får se hur det skall gå..senast jag red han med sporrar blev han bara sur och stred emot.

Överlag fick jag inte hemskt mycket ut av den här dagen om jag skall vara ärlig. Hade hoppats på mer hinder övningar. Det som var annorlunda var att nån säger att gör det och det och jag gör det lite mer nogrannare än när jag gör det hemma för mig själv. Visst fuskar jag lite när man rider för sig själv och Pampas fick jobba lite mer än vad jag brukar kräva av honom men annors var det som ett vanligt pass. Jag var inte ens trött fast vi måste rida utan stigläder en god stund :) Imoron blir det väl mera hinderövningar, å det hoppas jag blir roligare och behövligt!! Jag antar att Piia ville ha mark arbete idag för att kolla lite vad vi kan och för att veta vad vi behöver jobba med imoron..

Sen hoppas jag att mikrofonen funkar bättre imoron, jag hörde inget av vad hon sa, bara när man var nära henne. Plus att hon förklarade allt på finska :(....... så fattade hälften. Jag förstår vanlig finska men inte häst finska och speciellt inte när man hör bara vartannat ord...

2 kommentarer:

  1. Vad synd att du hörde dåligt och inte fick så mycket ut av träningen, ja fick enormt mycket hjälp av henne och det var otroligt lärorikt. Här e min nummer ; 0408392625. / J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var jätte synd faktist!! Men bra att du är nöjd iallafall!! / Heidi

      Radera