Sidor

torsdag 13 juni 2013

Torres de Pampas


Ursäkta för dåliga bilder men det var inte så lätt att fota honom när huvudet var nere i gräset hela tiden.:)
Torres är alltså Pampas avkomma född 2010. Torres mamma är en korsningsponny och mycket mindre än vad Pampas är. Endå har Torres blivit rätt stor! han är inte lågt ifrån Pampas höjd. Lite massa på honom bara så kommer han bli riktit fin! Jag kan nog nästan säga att korsa en arab med vilken annan ras som helst så blir nog lyckat med 98%. :)
Funderade på om Torres skulle komma hit i slutet av sommaren och gå som sällskap åt Lalle. Vill inte ta hem Lalle förrän jag har en kompis åt honom.

Från en sak till en annan så var jag till hästloppiset idag och fyndade en hel massa täcken,en del var  GRATIS!!! och Horsewears täcken för 12 €! Allt från heltäckande ridtäcken, toppa täcken och utetäcken!
Det kallar jag fynd!

ser ni den vita pricken bredvid träden. Det är Pampas som ligger och sover :)
Det är skönt att veta att han kan sova på dagarna nu och ta det lite lugnt! Även Nova såg jag att låg och sov en dag. Det betyder att dom nu vant sig med betes rutinerna!

Igår hoppade jag med Nova en tre kombination och det gick riktit bra! el alla hinder gick bra nog! Det som var lite hämst var radion som spelade i ena hörnet. Jag har nu sista dagarna ridit med radio på bara på skojs skull men eftersom den inte varit där tidigare så var den inte helt ok. Vanesak..

Idag sen istället skulle jag kunnat kastrerat Nova helt själv! Faaan jag får nippor med honom emellanåt. Han bara måste testa mig nu som då!...Å jag är så trött på det!!!!!!!

Nu väntar jag att Monica kommer hit så skall hon först rida Ellu och sen skall vi ta in mammorna med fölen för det är lovat riktit skit väder enda till imoron kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar