Sidor

söndag 9 juni 2013

Lång dag!

huhu vilken lång dag det blivit, började med att fara iväg på jobb några timmar på morgonen för att sen bara hinna hem och söka Pampas för att fara vidare på tävlingar! Väl framme så visa det sig att jag inte skulle behövat stressa så då det hänt en olycka i klassen före min så det drog ut på tiden massor.. Tur var det inget värre som hände sist och slutligen!
Tävlings dagen var en riktit otursdag för många, det var väldigt många som vägrade ut sig, föll av hästen och t.o.m 2 hästar som föll omkull med ryttare på ryggen. MEN inte för mig, för jag VANN min klass. :) big smile :) trodde aldrig det skulle gå klart när jag började värma upp i manegen, Pampas var helt bimbo, men sen hoppa han som alltid förr så det gick som det skulle gå..

eleh.kuvat.fi
eleh.kuvat.fi

prisutdelningen
Väl hemma så hann jag fixa bort Pampas och äta lite själv när det sen bar iväg med traktor till Pojo..Japp, lång väg när man bara kör ca 30 km i timmen. Vi skulle söka hem vår traktor vagn som vi köpt plus söka lite grejjer som behövs här under sommaren. Här skall det byggas både det ena och det andra.
På hemvägen blev vi så  sugna på mat så vi måste fara via grillen och köpa, och för att inte förlora tid så hade vi  picnic i traktorn :) Det tog endå 4 timmar hela roadtrippen så man hann bli hungrig igen :)



När vi kom så långt som till betena stannade vi för att fylla på vatten åt hästarna och såklart hitta vi ju Stålle där nere så han fick åka med upp med oss i traktorn sista biten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar