Sidor

fredag 28 december 2012

som handen i handsken

Jag gillar mer och mer Kieffer dressyr sadeln jag rider Nova med. Den passar så perfekt på Nova att det är en dröm att rida dressyr med honom, jag känner mig så proffsig ;) Varje gång jag nu ridit med den funderar jag på att sadla om med Nova, kanske han borde vara dressyr häst?? Det är som natt och dag att rida på plan som att rida i terrängen, jag har ingenting i händerna på plan och i terrängen får jag dra och slita och strida med honom. Jag har nu beställt hem ett hackamore, för att prova hur han är med det, mitt sista hopp att han sku sluta dra. Grammanerna går nog bra men det är inte bra el rolit att rida med dom så ofta..Sen har vi ju lite samma problem i hoppningen att han biter fast i bettet och inte går att rida bra till hindren, så kanske hackamoret skulle funka där åxå!!??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar