Sidor

söndag 2 december 2012

erkänner

Ok lite fint är det med vintern..såna här dagar då all snö är unden röjd och solen lyser. Jag har fått göra någo helt nytt idag, jag har kört grävmaskin :) å det var roligt! Det var lite problem med traktorns fråntlastare så vi behövde ta hjälp av grävmaskinen. Hurja grej det med, ingen motorvärmare, -10 grader kallt, stått sedan september orörd och startar så gott som genast när man vrider på nyckeln...men så är det ju åxå Volvos maskin :)

Pappa och Linda kom med grankvistar åt hästarna idag, pappa har tydligen tagit ner nåt räd på deras gård och ville bli av med kvistarna. Jag brukar slänga in granris i hagen på vintern åt hästarna så dom har nått att göra, så jag tog gärna emot det. Pampas är helt tokig i granris så han äter faktist upp det medan Nova tycker det är mera roligt att leka med det. Han springer omkring med kvistarna i munnen och viftar på huvudet, stegrar och är allmänt barnslig..Sen lär det inte skall vara bra att ge granris åt dräktiga ston. Det finns något i det som inte är bra, vad vet jag inte..Upp ti var och en att bestämma om man vill ge kvistar el inte åt sina ston. Jag har gett men i små mängder.

Deli och Bea sattes skillt igår, dom har varit i skillda boxar på nätterna redan en månad men nu går dom alltså i skillda hagor åxå. Det var inga problem, som jag gissade, Bea tar allt rätt så lugnt. Vi skratta lite tisammans med Bella ( Beas ägare) åt Bea, hon är nästan lite "slow" som om hon inte riktit hänger med vad som händer :) Men hon är goooer!
Lite vinterfoton här från idag...
Bea ensam i hagen med Belle


Kazanova ox

Pampas ox


Pampas ox

Deli, Spinki och Ellu. Alla dräktiga stona i en hage

Stålle
Pippi och Vilna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar