Sidor

fredag 7 december 2012

happy happy

Det går att städa hagorna :) Snön gör att det inte fryser fast i marken, allt får jag ju inte såklart men alltid nåt. Ni som inte har stall och behöver städa hagor har ingen aning om hur mycket jobb det är på våren att städa bort allt skit som kommit under vintern. Och om man  inte städar så blir det såååå aaaasigt när allt smälter så ni vet inte heller...plus att det är så ohygienist och samlar bakterier plus att masken trivs jätte bra i skitiga miljöer. Därför städas ju boxarna varje dag för att undvika allt detta.Så varför inte hagorna? Å jag har bevis på att det lönar sig. INGEN häst i detta stall har mask. Jag testar detta regelbundet. Veterinären undra hur jag beter mig för att lyckas med det här, hon sa att det är nästan alltid nån häst som har lite mask i ett stall. Kanske jag haft tur!? oberoende fortsätter jag med mitt städande :) Om inte för annat så ser det fräshare ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar