Sidor

onsdag 12 december 2012

7 månader

Talade med Cia ikväll om dittan och dattan, mestadels om Pippi och va vi skall göra med henne. Vi fundera över vad vi ännu kan mata i henne och då kom Spinki på tal!! Cia sa något jag inte överhuvud taget tänkt på...att hon är i sjunde månaden REDAN!!! Så småningom måst vi byta ut hennes mysli till zucht mysli, som är speciellt  gjort för avelston. Det är bara rediga 4 månader kvar och kanske nån vecka om hon går över tiden. Just nu när vintern knappt börjat känns det helt knäppt, men det hinner hända mycket med vädret på 4 månader och vi skall hoppas det blir en tidig och varm vår.
Sen inte långt efter kommer Ellu..hon har 5 månader kvar. Hoppas hoppas allt går väl!!!

Stella Querida "Spinki"
Är det för tidigt att fundera på namn :)? Jag är urdåli på att hitta på namn så kanske skäl att börja ititd :) För även om fölet dör så vill jag ha ett namn på han el hon.
Om nån av er är bra på att hitta på namn så tar jag mer än gärna emot förslag.
Det enda krav jag har är att namnet på något vis kommer från Kazanova och Stella Querida. Bådas namn betyder stjärna på olika språk...tror jag..iallafall betyder Nova stjärna men har för mig att Stella Querida är nåt liknande.
En annan sak som jag väntar massor på är att se vilken färg fölena blir, om dom blir svarta så betyder det att Kazanova är homozygot svart. Hans helbror är detta så Nova kan mycket väl vara det åxå. Å då gott folk är Kazanova lite extra värdefull :)
Och en grej ännu, vad hoppas jag på att det föds, sto el hingst????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Hingst såklart väl? Önskar du dig nånsin nåt annat!? :)
    Blir det ett sto kan det ju heta Stella Nova :P

    SvaraRadera
  2. Mmm jag vet inte, blir det en hingst så måst den säljas el kastreras, kan inte ha 3 hingstar. å ston är inte riktit min grej.. men vet inte vad jag vill ha..det som kommer får duga :) stella nova är ju nog inte någo dumt.../ heidi

    SvaraRadera