Sidor

söndag 2 mars 2014

Fransk jätte

min nya loppa - korva :). Franska jättarna lär skall vara svåra att få tag i, men med lite hjälp så fick jag en sån nu! Har alltid tyckt bäst om loppa korva kaninerna och när Herkules dog så blev jag helt utan sån :(
Efter dags maten idag åkte jag och Ciina iväg och sökte hem denna lilla.



Han är alltså en ras kanin med papper och allt! :) Han är av färgen madagaskar och fyller 2 månader på Onsdagen. Jag har inget namn på honom ännu så har nån något bra förslag så hit me!! Hans öron kommer falla neråt när det blir varmare ute!

Platsen han är ifrån var rena djurgården. Där fanns väl alla tam och inte tam djur man kan tänka sig, förutom en hel massa fina kaniner hade hon en sån här

Den levde lyx liv i duschen/bastun där den var lös!













Sen hade hon ormar åxå men dom ville jag inte ens se, tycker det är världens äckligaste djur..

mamma till min loppis


nästan nyfödda

härliga!


Bilderna är av jätte dålig kvalitet då min g- mail inte laddar upp bilderna till stora så jag får ta ner dom som pytte små.



Om en snar framtid kommer min lilla herreman att få en flickvän, en svart-vit fransk jätte! Dom skall få växa upp ihop och förhoppningsvis gilla varann som äldre!! Ja ni vet väl vad ide´n är :)!!! Skall bli roligt att bli en liten uppfödare på kanin området !! Jag har alltid bara haft vuxna kaniner då jag alltid fått såna som behövt nytt hem. Nu skall jag prova på det här som omväxlings skull! Spännande :)



12 kommentarer:

  1. Så söt :) måste komma och titta så länge den är så liten!

    SvaraRadera
  2. Jo kom ! Han e jätte tam redan.å nyfiken. Namnförslag ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske Hugo? Eller Lilleman, det blir ju kul sen när han blir stor :) Eller Dino? Alfons?

      Radera
    2. Vet du hugo va de första som kom i mitt huvud åxå. Dino sku ju va bra, så kan Flickan heta Dina ;) så har dinodina kanin maskotar ! Det måst va nå fiffit namn då dom ska bli föräldrar. Kanske kanin ungarna åxå måst få splinters som uppfödar namn :)

      Radera
    3. joooo! DinoDina maskotar! :) fast jag blir nog inte ledsen om du tar Hugo istället :)

      Radera
  3. Vad heter dina andra kaniner? namnet måst ju vara så att de passar in med dom andra...? :) //I.S

    SvaraRadera
  4. Han heter Menninkäinen juuu :D / C.H

    SvaraRadera
  5. Pluto? Jätte fin, vi har ju också en kanin, Einstein. Vill komma och krama kaninbebisar sen :)) / Jessi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pluto är ingen dålig ide. Tack för de..Kanske du vill ha en liten jätte sen som egen ? :)

      Radera
  6. Haha jaa-a ;) / Jessi

    SvaraRadera