Sidor

tisdag 4 mars 2014

lite smått deppad

Just nu går ingenting som jag planerat eller hoppats på. Allt ändras el blir till inget..
Dessutom fungerar inte vårt nät, I paden skulle jag kunna slänga i väggen och mina jobb turer har blivit indragna :( På morgonen startade inte traktorn, tur var så kunde Petri fixa det, skulle bara fattats att den skulle haft nå större fel.
Jag är faktist måttlig irriterad på att inget blir som man hoppats och planerat. Trots att gårdagen och idag har varit skit dagar så har ridningen gått bättre än vad det borde en sån här dag som man är på dåligt humör.
Alla 3 hästar har levererat 110%.
Med Pampas har jag jobbat galoppombyten och förvänd galopp på små volter. Med Nova red jag ganska mycket sidvärtes rörelser och förvänd galopp.


Och med Lalle var jag ut i terrängen med Monica och Ellu. Lalle var riktit vild i början och travade på som en travhäst, jessus vad han kan trava!!! Det rykt och knyckt i honom som han var glad att komma ut igen :)

Medan jag väntade på att Monica skulle komma från jobbet passade jag på att klippa Ellu! Börjar vara i sista minuten nu före päls låsningen börjar! Jag tog med in Lalle så han skulle få stå och lyssna på klipper ljudet och lära sig det :) Snart är det hans tur! Han tyckte inte om det ljudet så får se hur det skall gå att klippa honom...!!???
Monica borstade och fixade klart Lalle när jag ännu hade lite kvar av klippande. Och frissa som hon är så kunde hon inte låta bli att fläta Lalles långa tjocka man :)

fint blev det :)

fotat från hästrygg i rörelse så därav suddigt

slutar här nu och hoppas på bättre tider än igår och idag!..lite bilder tagna här i dagarna..

patrasket bor inne i stallet för tillfället

med pappa som granne

mitt dator sällskap

3 kommentarer:

  1. Ja tror de någo i luften som gör att allt int går så bra eller som planerat, fö jag har sama bekymmer.. :/ de sku kuna ändra sådä genast lixom! :P //I.S

    SvaraRadera
    Svar
    1. en liten tröst att det inte är bara jag då..ja tack en förändring ögonen böj!

      Radera
  2. småflickorna e ju bara för söta <3

    SvaraRadera